rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

I kväll äter vi

Av Mita - 22 januari 2010 15:37

Spagetti Bolognese

Jag låter den koka länge så att alla smaker kommer på plats, till min bolognese använder jag:

Nötfärs, lök, vitlök, bacon, passerade tomater, tomatpuré, chili, trattkantareller och lite leverpastej och naturligtvis salt och nymalen svartpeppar.

Servera med spagetti och parmesan, låt maten gifta sig med ett glas rött!

 
 
trollpackan

trollpackan

22 januari 2010 18:06

HAHA! Vi äter nästan lika mat ikväll! Jag gör Trollpackans köttfärssås till spagettin, älgfärs, och så blir det en stor sallad och rött vin till det*skratt*

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

22 januari 2010 18:30

... önskar er oxxå en underbar helg!! kramiz

http://www.rottisannie.dinstudio.se

 
Ingen bild

skånepågen

22 januari 2010 19:17

Nä inte nu igen! Blöta tangenter trotts avslutad middag. Huga.

 
GladaKatarina

GladaKatarina

22 januari 2010 19:33

MUMS!! Ja, bolognese skall få koka ihop sig till en riktig symfoni!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Stort och smått

Stort och smått

22 januari 2010 22:38

Leverpastej?
Jag vet att man kan ha i kanel, öl och lite annat smått och gott i! Men leverpastej?! Aldrig hört. (Fast jag är ju ingen hejjare i köket heller)

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

23 januari 2010 03:09

På tal om ingenting igen!
Tack du anonyma som satte in 50 svenska Gustav på mitt konto,jag blir säkert bestraffad att skatta för dessa-MEN det gör jag gärna. Vet inte om det är fel på mig men nu börjar detta med HJÄLP HAITI (som upptar en hel djäkla Fredagskväll, OTEXTAT för oss amatörer som inte kan Engelska på TV4) Var det inte nyss någon adoptionsgala och någon Band Aid mitt imellan kom Mikael Jackson sedan någon ånyo gala med barn i centrum, sen var det väll någonting med AIDS plus massa annan skit som ska beveka våra svullna hjärtan att lätta på plånboken-därav våra surt förvärvda pengar hamnar i fickan på ALLA dessa mellanhänder och korumperade idioter som står i vägen för dem som VERKLIGEN behöver hjälp. Försök inte att få mig att tro att folk som innan ALLA dessa katastrofer inträffade INTE hade något värde, lär få det efteråt! Jag har sett livet, från en sida som de flesta sitter och snyftar till på Bio, i real verklighet! Ge istället bidrag till våra uteliggare-i regel gammla A-lagare utan värdighet-MEN ge dem en 20:ga och lyssna till deras historia så kommer du på att det finns ett STORT hjärta därinne i den magra kroppen. Ge bidrag till de kvinnor som får stryk av sina kräk till män-de står ut för de har antagligen någon eller några kids som de måste rädda från marodören genom att ta skiten själv. Fan skänk pengar till vapen istället och se till att leverera dem själv. Vapen uppfyller en sund funktion för dem som kvalifiserar sig av att bli tilldelad sig ett , som tex att försörja sig eller att försvara sig med eller kort och gott ta livet av sig själv och sin familj när det inte finns någon återvändo.En positivitet mitt i all skit är att Hallands län INTE ger tillstånd att skjuta några av våra vackra och sällsynta LO djur i år!
Som sakt-på tal om ingentig-Kram Lotta

http://www.baddads.se

 
Ingen bild

Mita

23 januari 2010 08:21

T-P, älgfärssås, hur gott är inte det då...

Kicki, hoppas det gick bra igår!

Skånepågen, haha, ska jag skicka en matlåda =)

Gladan, japp den ska koka så länge att det blir ljuv musik!

SoS, leverpastej är en riktig smakförstärkare, jag har ofta en klick i även när jag gör tex grönpeppersås, och i en äkta bolognese ska det faktiskt vara lever i, men jag fuskar och har i pastej istället, du får testa!

Lotta, jag skänker gärna till våra svenska uteliggare men det kändes bra att även skänka till Haiti.
Kloka ord som vanligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards