rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Äntligen fredag! +17,8

Av Mita - 2 juli 2010 06:11

Vilken strålande morgon, att bli väckt til fågelsång och inse att veckans sista arbetsdag är här.

Och när jag sedan ser hur vädret kommer att bli så inser jag bara hur lyckligt lottad jag är som inte behöver sitta instängd någonstans i helgen, det ska ju bli nästan 30 grader imorgon, en utmärkt dag att tillbringa förmiddagen på stranden!


Igår hände det äntligeng som jag gått och dragit på i åratal, det vidrigt fula kaklet i vårt kök rev jag ner och fick sedan proffshjälp att sätta upp nytt, vi ska fortsätta i eftermiddag så imorgon står det klart.


Hundrapport då!

Nu känns det som att det är helt utom fara för Cha-Gall, han till och med sprang lite ute i morse, känns jätteskönt!

Och Borzoiägarna lyser med sin frånvaro, jag orkar inte bara hålla på att dividera, hade min hund gjort på detta sätt så hade jag självklart tagit mitt ansvar, men mycket vill ha mer.

Angående Bechamels dräktighet så är det för tidigt att säga något ännu men efter alla hängningar så vore det ju märkligt om inget fastnat.


Är ni på öland imorgon och vill höra på två bra musiker så åk upp till Sandviks Kvarn och lyssna på Stranne och Stöckel, tror till och med att det är fri entré.


Jag får önska alla mina bloggläsare en underbart skön helg, glöm inte solskyddsfaktorn och ni med hundar, det kan räcka med ett par minuter i bilen så har du förlorat din bästa vän.

  



 
 
Kicki

Kicki

2 juli 2010 07:06

...man blir förundrad över hur vissa hundägare funkar...man tycker ju själv att de e varmt i bilen, varför sätter man sin kvar i bilen för att handla å en liten glipa på fönstret utan vatten??...hörde ett sånt sjukt svar när en person blev frågad om detta...hunden ville inte va ensam å glipan som var en halv cm var ju för att bilen kunde bli stulen om de va öppet mer...Hoppas Cha-gall piggnar på sig å att ni får en underbar helg...själva ska vi flytta ut kartonger till lgh...kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
susanne

susanne

2 juli 2010 13:42

trevlig helg själv jag knaprar husmans och ska strax slänga mig ut i solen!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Astrid

Astrid

2 juli 2010 14:07

Skönt att det går åt rätt håll med den lilla :)
Ha en riktigt skön och trevlig helg!

http://www.harptjarnen.hundsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards