rocotopeppers

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Mita - 16 oktober 2009 17:19

Promenaden blev kort då regnet bara öste ner och svamparna lyste med sin frånvaro, men imorgon då jäklar ska vi inte fastlandet med svamkorgarna i högsta hugg.


På spisen står en köttfärssås och kokar sedan någon timma tillbaka, dofterna sprider sig av färsen, det rimmade sidfläsket, chilin, vitlöken, basilikan, oreganon, löken, tomaterna och rödvinet.

Den lagrade parmesanen ligger och rumstempererar sig för att då fram det bästa av smakerna.....


Nu saknas bara pastan, Mannen och Ozzy........men det tar nog minst en timma till.

Av Mita - 16 oktober 2009 16:40

Var med i tävlingen hos Ulla och vinn ett hemligt paket




Jag vill visst vinna!!!!!!!!!!!

 
Av Mita - 16 oktober 2009 12:00

Se på fan, nu snöar det några flingor utan för fönstret, och jag som ska ut i svampskogen om två timmar.

Det få bli med lovikavantar och dunjacka, hur man nu kan plocka svamp med lovikavantar...hmmm.

Känner mig faktist lite sleten efter veckan som varit, så helgen är hjärtligt välkommen, mycket på jobbet och inte helt ok i kroppen, även vädret frestar på...


Förresten så var det nog inte snö, det var nog bara skyltkillarna som rev ner lite skit från taket........


  

Skogen......snart kommer jag!!!!!!!!!!!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards