rocotopeppers

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Mita - 20 oktober 2009 17:53

Idag har vi haft ett underbart väder, hann till och med ut i skogen 40 minuter efter jobbet med kineserna utan att bli plaskblöt, jag sprang på lite gulingar bland alla löv. Det gäller verkligen att ha svampögat i beredskap.



På lunchen blev det dock ett besök till Forex igen fast nu med en mycket coolare Märta, det blev både Egyptiska pund och Euro.




Av Mita - 20 oktober 2009 06:25

Igår var jag på Forex för att växla pengar till Egyptenresan, tänkte att jag växlar bara tvåtusen så att vi har pengar när vi komer ner och sedan kan man ju använda uttagsautomater.


Detta sa jag även till växlingsdamen på Forex, då slår hon ut armarna och öch säger, nej, nej, nej du kan väl inte använda automater, det är sååååååååå mycket skimming i just Egypten.

Och vad händer då? Tror ni att jag växlar några pengar?


Nix, blir skitosäker på hur jag sak göra, ska jag bli skimmad i Egypten på surt sparade pengar eller ska jag låta madam Forex får sin provision, eller ska jag kanske gå till en "vanlig" bank och växla.

Vilka bekymmer jag drar på mig såhär på morgonen, men ni beresta läsare, hjälp till nu för bövelen!

Jag tror att detta kallas resfeber.......

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards